Първият мениджър в България, който започва социална кампания за справяне с демографската криза

Системата ни за подкрепа на екипа е революционна и уникална не само за България, но и за цяла Европа, казва Йордан Йорданов, създател на  агенцията за недвижими имоти "Нов Дом 1", строителен предприемач и инвеститор. Стъпила на пазара преди 12 години, "Нов Дом 1" е изключително динамично развиваща се компания за недвижими имоти, която се гордее с история, отличаваща се от другите. Тайната е фокусът към служителите и техните семейства. Тя е първата българска компания, приела демографската криза в страната като основен приоритет в обгрижването на своите служители. През 2022 година, от около 3200 агенции в страната, компанията се нарежда в ТОП 10 по обороти и в ТОП 6 по реализирана печалба. Успехът се дължи на висококвалифицирания екип от брокери и юристи, които се стремят да предлагат на своите клиенти най-изгодните и сигурни предложения на пазара в различните му сегменти.  “Нов Дом 1” е член на най-голямата световна бизнес организация за бизнес развитие чрез взаимни препоръки „BNI“, която има над 400 бизнес партньори в цялата страна извън сферата на недвижимите имоти, а нейният основател Йордан Йорданов ръководи и "BNI" Варна. Наред със своя сериозен опит в областта на бизнеса, инвестициите в недвижими имоти и строителството той споделя рецептата за създаване на изключително успешни кадри, които имат възможността не просто да се развиват и преуспяват в собствената си държава, а и да натрупват богатство в кратки срокове.

- Какво ви подтикна да влезете в бизнеса с недвижими имоти и какви предизвикателства срещнахте през годините?

- Да бъдеш най-добрият в компанията, в която се развиваш и в същото време да нямаш възможност да се развиваш. Да имаш идеи, които биха развили компанията, в която се развиваш, но да няма кой да те чуе и компанията ти да няма желание да се развива. Това бяха мотивите, които доведоха до стартиране на проекта Нов Дом 1. Предизвикателствата в началото бяха по време на криза да успеем да създадем екип, който да обучим и развием, за да се превърнем в сериозен фактор на пазара на имоти.

 

- Каква роля играе "Нов дом 1" на българския пазар на недвижими имоти и как успя да се издигне във времена на финансови трудности?

-  “Нов дом 1” стартира своето развитие в центъра на най-голямата икономическа криза през 2011 г. Благодарение на изключителното умение да продаваме с грижа за клиента, различният подход спрямо пазара, масираната реклама, която беше нашето най-голямо предимство. С него достигнахме лесно до клиента и това ни изстреля в небето. Само за година ни превърна в изключително сериозен фактор на пазара на имоти във Варна. Днес, с посочените по-горе резултати мисля, че става ясно, къде се намира Нов дом 1 на пазара на имоти в България.

- Какво ви  вдъхнови да стартирате кампанията "Отвори нова страница с Нов Дом 1" за привличане на брокери и как се различава тя от други подобни инициативи?

- Нашата компания винаги се е отличавала от останалите. Ние обожаваме конкуренцията и я възприемаме, като наш добър учител, даващ ни възможност постоянно да се променяме и надграждаме, докато за повечето ни конкуренти ние сме повече враг, отколкото добър пример. Още в самия зародиш на компанията нашата цел бе да създадем екип, който да печели отлично и да поддържа един различен финансов стандарт, за това и още през първата година създадохме система за израстване и развитие, която развивахме постоянно. Днес с гордост мога да кажа, че системата ни за подкрепа на екипа ни е революционна и  уникална не само за България, а и за цяла Европа.

 

- Каква подкрепа предлагате на своите брокери и каква роля те играят в успешната история на "Нов дом 1"?

- На първо място това е обучението,  с което освен стандартните неща, се учат брокерите ни как да инвестират в имоти. Смятам, че при 80% общество, което не инвестира никъде това е една изключителна подкрепа, даваща възможност на членовете на екипа ни да трупат състояние дори без стартов начален капитал. В някой случаи така ги развиваме, че финансовите резултати са много по-високи от приноса им за компанията на годишна база. Представете си какво е да си част от екипа на една компания и в края на годината да си спечелил много, много повече благодарение на компанията и обучението, което си получил в сравнение с приноса, който имаш за самата компания. Вие чували ли сте за други такива компании?

Поради тази причина за нас, брокерите в нашия екип са наши бизнес партньори, а не наши служители. Всички останали кариерни награди, като писалки, таблети, екскурзии до Канарски острови, круизи, автомобили, съдружие в компанията, система за пасивни доходи и още други са допълнение към основното предимство.

- Какво ви подтикна да създадете програма за раждаемост и какви реакции получихте от екипа и обществото?

- Всъщност книгата “Next.bg” на бившия вицепремиер на България, Николай Василев ме провокира да въведем тази програма в нашата компания, като вече връчихме първия чек за 5000 лв. на нашия колега Емил Бабанов. България е най-бързо изчезващата нация в света. Това не трябва да бъде допускано! Да сме една от най-древните съществуващи държави в света и да изчезнем ? В книгата се говори, че това е проблем номер 1 и държавата трябва да се активира и да мотивира младите семейства с по 20 000 лв за всяко родено дете от семейство с образователен ценз. Аз смятам, че ако искаш нещо да се промени просто започни да го променяш. Така и се роди тази програма. Ние не просто подкрепяме, а и се опитваме да даваме пример на останалите компании. Ако една малка компания, като Нов дом 1 може да си позволи такива стимули то какво остава за по-големите компании, а те са много. Ако доста компании могат да си позволят такива стимули тогава, защо държавата да не може?

- Как вярвате, че тази програма, както и допълнителната ви пенсионната програма ще влияят на работната атмосфера и ангажираността на служителите?

- Пенсионната програма е едно от последните ни нововъведения. Знаете ли, че полицаите, пожарникарите, военните след определен брой години служба получават по 20 месечни заплати наведнъж? Те очакват този момент цял живот и работят усърдно до настъпване на този ден, за да забогатеят образно казано. На нас тази идея много ни хареса и като компания с отлични финансови възможности решихме да приложим тази система, но и направихме допълнителни подобрения. Ние определено ценим своите бизнес партньори и определено се радваме когато те се чувстват добре и са сигурни в своето бъдеще в компанията. Това би следвало да ги мотивира още повече. Пенсията настъпва на 60 г. и човек е необходимо да е бил част от екипа в срок не по-кратък от 10 г. За всяка година ние изплащаме по 1000 лв. На въпроса ви как ще повлияе тази програма на работната атмосфера истината е, че не мога да кажа, времето ще покаже. Ние го правим за тях и мисля, че когато дойде момента за получаване на финанси -  всички ще бъдат много щастливи.

- Вие създадохте фонд, който на всеки 5 години дава сериозни бонуси на членовете на екипа ви. Тоест всяка 5-та, 10-та, 15-та и т.н. г всеки получава бонус. Каква е идеята ви?

- Идеята е сигурност, мотивация и удоволствие от съвместния ни бизнес. Тази програма касае единствено и само брокерите в екипа ни. Програмата е създадена така, че в рамките на тези 5 години всеки да е мотивиран да дава всичко от себе си, защото от една страна фондът се пълни, а от друга - колкото си по-добър, толкова повече ще получиш. И обратно - ако не се представяш достатъчно добре ще получиш по-малка сума. Нашите прогнози са , че най-добрите ще получават до 50 000 лв на всеки 5 години, а не толкова добрите между 8000 и 15000 лв.

- Какво значи да бъдете част от BNI и как това влияе на бизнеса ви?

- BNI e една изключителна бизнес организация, която всъщност много успешно променя начина по който правим бизнес. Мога да кажа, че, като директор на BNI за гр. Варна това ми даде възможност да разширя влиянието си, да развия себе си, управленските си възможности, презентационните си умения и разбира се много бизнес. Мога спокойно да кажа, че за бизнес това е най-добрата организация.

 Създаването на програми като "Отвори нова страница с Нов Дом 1" и пенсионната инициатива не само допринасят за работната атмосфера и ангажираността на служителите, но и утвърждават компанията като водеща сила на пазара. Фондът за бонуси на всеки 5 години и кампанията за демографски принос открояват ангажираността на Йорданов към успеха и развитието на своя бизнес и екип.

Остави коментар

Коментари (0)

    Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!