Вътрешният бюлетин: новата сила на старата комуникация
2020 ни провокира по много фронтове, но една от най-важните провокации според мен пред комуникационните специалисти беше ефективният подход за вътрешно общуване с и между служителите в една компания.
Изследванията показват, че служителите искат корпоративна информация, която е важна за тях и им помага в работата. Също така информация, която подчертава необходимостта специалистите по комуникация да възприемат силно фокусиран подход, ориентиран към служителите, към това, което правят – разбиране на това, което е от значение за различните вътрешни аудитории и комбинацията от канали, необходими за достигането и ангажирането им.
За всички нас е ясно, че пътят до осигуряване на информацията, от която се нуждаят служителите, не може да бъде постигнат чрез един комуникационен канал.
Той изисква интегриран многоканален подход с дълбочина на познанията на потребностите на служителите и създаване и доставяне на подходящо съдържание.
Важна стъпка в предоставянето на ефективна комуникационна стратегия е отделянето на време за проучване на наличните канали, както и да разберем защо и как ние и нашата аудитория ги използваме. Интегрираният многоканален подход ни позволява да предоставим актуални, допълващи се и последователни съобщения по множество канали по персонализиран и целенасочен начин за ангажиране на служителите и да подпомогнем подобряването на техния опит и умения.
Необходимо е да се фокусираме в определяне на ефективни методи за това как да сме сигурни, че аудиторията ни получава, използва и разбира именно това съдържание, което е от значение за нейните нужди и потребности.
Разбирането за това как се държат служителите от гледна точка на общуването (какво четат, с какво съдържание се ангажират най-често, какви източници използват най-често) идва не само от директни разговори с тях, но и от изборът на подходящи мерки и показатели. Необходимо е да направим предварително проучване, което ще ни позволи да видим кой е най-популярният тип съдържание и доколко служителите са ангажирани с него. Колкото по-ангажиращо и уместно е съдържанието, толкова по-големи са шансовете ни да помогнем за подобряване техния опит и умния, както и да променим поведението и ангажираността им с мисията на компанията.
10 ключови предимства на вътрешния информационен бюлетин:
- Активира ангажираността на служителите
- Изгражда разбиране и стимулира правилното поведение и действия
- Насърчава индивидуалния глас на служителите
- Улеснява сътрудничеството и споделянето на знания
- Подобрява опита на служителите по време на работа
- Намалява претоварването на комуникацията и шума
- Лесен е за достъп
- Работи в полза на основните ценности на компанията
- Позволява насочване и персонализиране на комуникацията
- Дава възможност за измерване, наблюдение и оценка на изпратените послания
Днес ефективните бюлетини са интерактивни бюлетини. Те дават глас на служителите – и възможност за обратна връзка към ръководството.
От нашия опит в 3CON съм извела 7 полезни акцента за пълноценния живот на вътрешния бюлетин.
ИЗТЕГЛЕТЕ ЕЛЕКТРОННИЯ НАРЪЧНИК ОТ ТУК >>>
Темата беше представена на форума „Битката за талантите“ 2020 организиран от b2bmedia.
Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!