5 причини да ви харесват хората, с които общувате

 Има хора, които завладяват околните с лекота, но има и такива, които колкото и да се опитват, не им се отдава да бъдат харесвана и желана компания за другите.

 

Кое най-често ни помага да сме харесвани и търсени?

 

Ето няколко основни причини, поради които другите биха ви харесали и обърнали внимание с удоволствие:

 1. Вие сте любознателна личност и задавате интересни въпроси на събеседниците си

 

Научно доказано е, че любознателните хора изграждат по-добри връзки и е по-лесно да се изгради близост с тях. Те са интересни като личности и с тях по-лесно се разговаря.

 

Ако сме любознателни, ние с радост бихме отправяли интересни въпроси към хората, които хем ще са ни от помощ при стопяването на леда, хем ще ни помогнат да получим информация за човека и да изградим необходимата ни връзка с него или нея. Примери за такива въпроси са: Каква е твоята кратка история?; Кое беше най-хубавото нещо, което ти се случи днес?; Коя е книгата, която те е впечатлила най-много напоследък?; Защо избра тази работа?; Какъв мечтаеше да станеш в детството си?. Със сигурност всеки може да измисли още много подобни интересни въпроси, знаейки, че ключът е в това, че ние започваме разговора, но го насочваме към другия като показваме заинтересованост към него.

 2. Вие сте позитивни

 

Ако използваме правилото на реципрочността при спечелване на хората, завладяването им с положителни коментари ще им даде позитивно възприятие за вас самите. Но бъдете внимателни, същото важи и за негативните коментари.

 

Изказвайте се положително и оптимистично, пазете се от поляризиращи теми като религията и политиката. Избягвайте да бъдете сериозни, монотонни и следвайте емоцията или реакцията на събеседника си:  смейте на шегите на хората, усмихвайте се, когато те се усмихват.

 

Стремете се, когато обсъждате или описвате други хора, да говорите само положителни неща за тях. Изследователи от Purdue University са открили, че ако някой каже нещо добро или лошо за някой друг, то слушателите му приписват същите качества и на човека, направил изявлението. Например, ако кажете за някой, че не е честен, хората, с които разговаряте ще останат с впечатлението, че и вие сте нечестен. Ето защо е по-добре да говорим и описваме хора, които са умни, честни и интелигентни и така да оставите подобно впечатление и за вас у събеседниците си.

 3. Вие знаете, че „по дрехите посрещат, а по ума изпращат“ и затова винаги се стараете първото впечатление за вас да е прекрасно

 

Специалистите по невербална комуникация ни учат, че първата преценка за човека я правим за една десета от секундата, а през втората и третата секунда ставаме по-критични. Ето защо усмивката може да ни е много полезна в такива случаи. Трябва съзнателно да я използваме, защото усмивката е универсален знак, че сме добре, сигурни и благоразположени. Пробвайте да се усмихвате на улицата на непознати и ще видите, че те ви отвръщат или с усмивка от тяхна страна или поне с одобрително кимване. Докато се усмихваме, ние осъществяваме и контакт с очи, а това е ефективен способ за бързо изграждане на връзка с другите.

 4. Вие сте добър слушател

 

Активното слушане е задължително условие за успешна комуникация. Важно е обаче да знаем какво е активно слушане. То е нещо повече от долавяне на звуците, то изисква чувство, фокус и разбиране, основано на познание и анализ. Активното слушане означава да се обърне внимание не само на звуците, но и на фините знаци и скритото значение на протичащите процеси и действия. Също така то е спрягано като един от най-мощните инструменти, които трябва да владее успешният лидер.

 

Статистиката показва, че когато говорим с приятел, шеф, колега или клиент в продължение на 10 минути, ние можем да внимаваме не повече от половината време. В следващите 48 часа, от тази информация, ние запомняме само 25%, т.е. ние разбираме и запазваме по-малко от ¼ от това, което сме чули.

 

Не са много инструментите, които можем успешно да използваме, за да постигаме близост в общуването с хората, а активното слушане е един от тях.  Истинското внимание по време на разговор дава сигнали на хората за нашето уважение към тях, подсказва за нашата любознателност и дори донякъде за нашата емпатия.

 5. Вие никога не осъждате хората

 

Ако искате да ви харесват, трябва да бъдете безпристрастни и отворени за мнението на другите. Никой не иска да разговоря и да си губи времето с човек, който вече е формирал мнение и не желае да слуша. Отварянето ни към другите е от решаващо значение на работното място, където достъпността означава открито споделяне на нови идеи и даване на помощ. За да избягваме предубедените понятия и преценка, трябва да се опитваме да видим света през очите на другите хора. Това не изисква да вярваме в това, което те вярват или да приемаме поведението им, а просто означава, че преставаме да ги преценяваме, а се опитваме да разберем техните истински причини и мотиви. Само тогава можем да ги разберем и видим наистина кои са те.
Една добра стратегия за повишаване на самосъзнанието е да се опитваме не да оценяваме хората и техните действия, а да слушаме внимателно и разберем всички факти. Помнете, че: "когато съдим, ние предизвикваме да ни съдят."

 

Правилното общуване е нещо, на което се учим през целия си живот. Дали ще трябва да се освободим от погрешни убеждения, от егото си или да се потрудим над самопознанието с цел по-добро осъзнаване, всичко се учи с много практика. Така че практикувайте, колкото имате нужда, защото за да постигате целите си, хората трябва да ви подкрепят, за да ви подкрепят, те трябва да ви се доверят, а за да ви се доверят, те трябва да ви харесват.

 

Категории: Общa темa
Остави коментар

Коментари (0)

    Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!