Защо кариерните форуми са полезен и ефективен начин за привличането на нови попълнения в екипите?

Пролетният и есенният сезон винаги са наситени със събития, свързващи кандидати за работа и работодатели. Младежките кариерни форуми са си изградили име на мястото, от което започва кариерата на младите хора. По подразбиране компаниите търсят млади таланти, които да се присъединят към тях, за да им помогнат да осъществят големите амбиции, които са си поставили.

Ако има положителна новина в недостига на кадри в последно време, то тя би била, че това прави бизнеса активен в търсенето на решения. Различните фирми предприемат различни решения за да се справят с този проблем. В началото на годината, например, фирми от добре развиващата се "Тракия икономическа зона" започнаха срещи с кандидати за работа от региони с висока безработица. Проектът, който се реализира съвместно с JobTiger, постави началото на една по-добра информираност за свободни позиции и изискванията към тях, както и възможностите за преместване и условията на живот в град Пловдив. Други фирми залагат на срещи в университети, където разказват за себе си на младите хора. Участието на редица кариерни форуми си остава много ефективно решение за среща с потенциални служители. Достъпността на този тип срещи е много по-голяма, а посещението надхвърля възпитаниците на един единствен университет.

Естествено, когато говорим за участие в кариерен форум, най-голямата полза би следвало да бъде възможността конкретната компания да представи възможностите за стаж или постоянна работа пред млади и талантливи потенциални служители. Не по-малко важна обаче е и възможността, те да получат ценни съвети относно начините за търсене на работа, подготовката на автобиография и мотивационно писмо, ефективното представяне по време на интервю за работа и др. Тези, на пръв поглед, ясни съвети, всъщност ги правят конкурентоспособни на пазара на труда.

Форумът не е изложбено мероприятие. То по своята същност е връх в търсенията на най-изявените, най-активните и най-ученолюбиви студенти на различните университети. Участието в подобен тип инициативи показва на обществото, че конкретната компания е  разпознаваема, а разпознаваемият бранд е най-силното конкурентно предимство за всяка компания. Не случайно в последно време много се говори за полезни практики за employer branding. Така може да се създаде възможност на различните компании да предоставят информация на младите хора за себе си, респективно за тях като подходящ работодател и да се даде отговор на въпроса какво могат да очакват потенциалните служители, ако решат да се присъединят към тях.

Социалната отговорност на българските компании също не е за пренебрегване. Възпитаниците на българските университети се притесняват дали биха имали големия избор за професионална реализация, който биха имали навън, ще им се даде ли шанса да се  развиват достатъчно бързо в някоя компания, базирана в България, дали ще се чувстват полезни и удовлетворени и това са малка част от въпросите, които тези тъкмо завършващи млади хора си задават месеци наред, планирайки своето бъдеще. Тези срещи са шанс тези талантливи деца на България да видят и да си представят своето бъдеще тук. Форумите са мястото, където компаниите могат да запознаят младите специалисти с пазара на труда и да ги ориентират как биха били успешни на него.

През годините кариерните форуми утвърдиха своя авторитет и представителност, спечелиха си много приятели и съмишленици и предизвикват все по-голям интерес сред младите хора. В качеството си на най-големия организатор на кариерни събития, сме убедени в ползите, които получават компаниите със своето участие.   

Остави коментар

Коментари (0)

    Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!