Как да приобщите служител работещ от разстояние

Все повече бизнеси се адаптират към дистанционния начин на работа и то за постоянно. Това налага необходимостта да се наемат и приобщават нови служители от разстояние, което често е предизвикателство както за тях, така и за фирмите.

 

Когато живият контакт с бъдещи служители липсва, мениджърите и HR специалистите трябва да подобрят процесите по наемане и приобщаване (познато също като онбордване от англ. onboarding), за да могат да привличат и задържат качествени попълнения в екипите си. 

 

В статията ще ви споделим ценни съвети за това как успешно да приобщите нови служители и работници в условията на дистанционна работа.

Подготовка и организация 

Както при всяко едно начинание, така и в процеса на подбор, подготовката е ключова. В ролята си на работодател е необходимо да се уверите, че новите ви служители ще имат всичко необходимо, за да започнат работата си във фирмата. Това може да включва техника, списък с акаунти за системите и профилите на компанията, презентации и документи с правила, практики и полезна информация за работното място.

Виртуална адаптация

Вместо да се опитвате да пресъздадете “живият” процес на приветстване на нов служител, изградете такъв, който е адаптиран за дистанционна работа. Можете да създадете онлайн платформа за учене и споделяне на информация и полезни съвети, свързани с работата. Можете да запишете кратки видеа с поздрави към новите служители или да направите виртуална визитка на колегите от екипа. Онлайн тийм билдинг също би бил чудесен вариант, чрез който да изградите отношения с новите служители и да ги накарате да се чувстват приветствани от колегите си.

Фирмена култура

Още от ден едно, новите служители изграждат мнение дали това е работното място, на което искат да се задържат. Впечатленията им се създават на база на фирмената култура, усещането да бъдат част от екипа и цялостната среда, създадена за служители, работещи от разстояние. Ако искате да спечелите новостартиралите, уверете се, че прилагате фирмените си ценности и създавате усещане за сигурност. Нека да се почувстват доволни от решението, което са взели избирайки да станат част от вашата компания и екип.

 

Например, ако вашата фирмена ценност е “Винаги се подкрепяме и израстваме заедно”, може да я прилагате чрез месечни обучения или да съставите списък с източници на полезна информация, които членовете на екипа ви да използват, за да учат нови неща. Ако организирате срещи, на които всеки да има възможност да сподели наученото, да даде добра идея, или пък да получи съвет за трудности, пред които се изправя, това ще създаде усещане за принос към екипа и ще помогне за приобщаването на новите служители. В дългосрочен план подобни инициативи помагат на хората да бъдат по-продуктивни, отдадени на работата си и с желание за изява и развитие, което пък носи и своите ползи на бизнеса.

Поставете ясни очаквания

Когато онбордвате нови служители, уверете се, че те са запознати с очакванията, които имате от тях. За нов служител, който не е сред хора във физически офис, е трудно да запомни всички правила, изисквания и задачи, които има да свърши. Той се нуждае от ясна посока, в която да върви и от вас се иска да я зададете. Това ще помогне на новите попълнения в екипа да се адаптират много по-бързо към процеса на работа и да докажат, че са способни да бъдат самостоятелни и се чувстват уверени да работят от разстояние.

 

Полезно би било да се поставите в обувките на хората, започващи работа на ново място. Aко сте собственици, мениджъри или HR специалисти, сигурно отдавна сте били на такава позиция, но е добре да си припомните как сте се чувствали в началото. Не предполагайте, че новите служители знаят всичко предварително и помнете, че освен това са изправени пред предизвикателството да работят от разстояние.    

Фокусирайте се върху комуникацията

Комуникацията може да се окаже предизвикателство, когато работата не е присъствена. Поради тази причина, като работодател е необходимо да използвате всички възможни методи, които улесняват максимално комуникацията между служителите и особено за тези, които тепърва стартират във фирмата.

 

Работата от разстояние със сигурност има своите предимства, но няма как да създаде същото усещане като присъствието в офиса и директните разговори с колегите. За целта е добре да изградите връзка със служителите, работещи дистанционно и да окуражавате комуникацията между тях и останалите членове от екипа. 

 

Можете да го направите като назначите индивидуален ментор за всеки нов служител, работещ от разстояние, събирате обратна връзка чрез анонимни анкети и разбира се организирате онлайн дейности, като тиймбилдинг, а защо не и седмина командировка до офиса. Ще имате възможност да правите подобрения и със сигурност ще помогнете на новите служители да се приобщят много по-бързо и да се почувстват като част от екипа. 

 

В бъдеще се очаква светът да се дигитализира с още по-големи темпове и ако искате бизнесът ви да бъде успешен при такива условия, е необходимо да се адаптирате към промените и непрекъснато да подобрявате работните си процесите. Добрите практики при онбординга на нови служители ще ви помогнат да създадете ефективна среда за хората, работещи дистанционно и ще даде перспектива за развитие, както на тях, така и на вашия бизнес.

Остави коментар

Коментари (0)

    Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!